lördag 29 januari 2011

En dag i Sveg

Det blev en dag i Sveg.
Men inte en så tråkig dag som man kan tro att en dag i Sveg kunde råka bli.
Jag hade en trevlig chaufför som jag pratade med hela vägen till Sveg, han visade mig dit jag skulle och gav mig direktiv för dom andra ställena.
Pussade på 5 fina Leonbergers som var på promenad och talade med en medlem till brukshundsklubben och införskaffade lite information om hur den var.
Bra är en god sammanfattning, man får en chans att träna själv och slipper trängas informerade hon mig om.
Därefter tog man en promenad genom ett Sveg som höll på och vakna upp i solljuset, ganska fint faktiskt.
Gjorde en stor införskaffning av dragsele till hunden, lånade massor av böcker och pratade med en mycket trevlig bibliotekarie.
Dagens höjdpunkt var det otroligt intressanta optiker besöket, nu är allt klart för att ansöka om lämpen och börja övningsköra. Fick en förklaring av dom olika undersökningsmetoderna och varför man nyttjade just dom. Optiker har ett mer komplicerat jobb än man tror.

Smet in på det lokala fiket för lunch.
Mycket mysigt och ser bättre ut på insidan än på utsidan.
Råkade tjuvlyssna mig in på ett samtal mellan två lokala förmågor i min ålder som skämtade om gästerna som kom och gick på fiket..
Sen Råkade jag ringa A och råkade redovisa ganska högt för honom inom möjligt hör avstånd för personerna i caféet vad dom hade sagt om alla andra gäster.. det medans jag gick och lämnade brickan.. så de var säkert inom rimligt höravstånd för alla i caféet.
Dom hade gått när jag kom tillbaka från toaletten, fick ett finurligt smil från en gubbe där. Flinade bara tillbaka.
Jag är inte ond.. bara rättvis. Med en gnutta skadeglädje..

Sen blev det badhuset och konstaterade att försöka dyka 3.8m med en ganska ny förkylning är en dum idé.
Tryckutjämningen gick sisådär kan vi konstatera. Därför blev de lite dykning på längden istället och nådde nästan mina 13m som jag försökte få ihop. När jag i min fåfänga och i smyg valde att släppa förbi en äldre pensionär en halv bassäng före för att försöka simma ikapp och förbi så fick jag kramp. KRAMP i hela höger foten, det var plågsamt att paddla sig till grunt vatten och inse att man ska inte göra så när man är otränad.
Men jag hade tagit honom om jag inte fått kramp.. inte illa..
Myste i vattnet resten av tiden, för att sen försöka svimma först i bubbelpoolen och sen i bastun. Lyckades nästan i bastun som vanligt.
Värme och jag är inte en god kombination. Helt slut var man när samma trevliga chaufför plockade upp mig på hemvägen och körde mig hela vägen till dörren.
En dag i Sveg som blev riktigt bra!
Over and Out.

Inga kommentarer: