fredag 7 mars 2014

För jag vill ju bara vara vacker....

Susar runt utan underkläder, jag vet att jag måste åka in och ta ut pengar, troligtvis måste jag handla på ICA också. Suckar tungt över det aber detta kommer medföra. Först måste jag ju åtminstone fläta håret. För jag vill ju inte se ut som en afghan i en vindtunnel.
Under tiden jag flätar detta lååånga aber av hår blänger jag surt på mina ögonbryn. De stämmer inte, allt ser skevt ut. Faan jaha då måste jag plocka ögonbrynen också. Svidandes svärandes och efter ett tag nästan på jakt efter en sax och en tuschpenna så konstaterar jag att nu ser ansiktet jämnare ut. För jag vill inte se ut att ha fått en stroke innan jag fyllt 30.

Ut från toaletten, flätat hår och svidande ögonbryn. Nej just det ja, jag måste ju ha linser också, men vänta var inte min BH där inne? Det finns flera BH:ar, obekväma sådana som jag inte tänker ha idag, så vart är den sköna BH:n? Den som mest funkar som en skärm för att brösten inte ska svinga fritt och visa allt för tydliga bröstvårtor. Gömd på arbetsstolen hittas denna skärm mellan mig och resten av världen. För jag vill ju verka "normal" och inte se ut som en mjölkko på sommarbete.

Början på underkläder hittad, det är inte en jeansdag, det är en tights dag och till dom en stor skön tröja som inte behöver visa så mycket. Jag skall ju bara på affären övertalar jag mig själv.
Hittar en lagom stor tröja, men hade ju helt glömt det här med linser, tvingar in dessa ibland smått irriterande plastbitar i mina ögon och konstaterar att jag fortfarande har en look av förvirrad flätad pudel.

Håret får en omflätning nu när synen är återställd, dax för avfärd till metropolen, men stop! Nej det här går inte, tröjan jag har valt slutar precis över rumpan, och jag orkar inte ha människor stirrandes på min icke befintliga derrière runt hela ICA-butiken. Av med alla ytterkläder, sliter av mig denna förargliga överdel och hittar en längre skjorta.. För jag vill inte bara bli sedd som ett sexobjekt.

Så nu är hedern bevarad även i tights, fram med regnkläder, raggsockar och läderkängor, scarfs och mössa. Ica nästa och det bara efter 35 minuter... för jag vill ju bara vara vacker.




Inga kommentarer: