torsdag 1 maj 2008

Kl 2 på natten funderingar...

"Sleep in peace when the day is done" jag antar att jag inte har gjort min dag ännu för jag får ingen sömn. Hela dagen har gått till en hemtena som nu ca 13h senare och 15sidor lång äntligen är färdig. Mycket fniss blev det på slutet här, men det blev säkerligen bra. Men trots det så vill inte sömnen infinna sig. Jag sitter och tittar på allt från xena och sex and the city och känner bara hur tomt det är. Hela våren med sin reproducerings drift är helt bortkastat på mig, jag lyckas ändå aldrig med det konststycke det är att hitta "The one"...

Inte ens "The one" for the moment finns i mitt liv...
Jag känner inte som jag hittar en tvilling själ som orkar eller vill se och förstå mig som person, men va fasen det vill jag knappt själv längre. Känns som allt just nu tyder på en viss ton av depression har krypit in i mitt liv, som alltid när det känns ensamt och tomt.

Usch hade en hemsk mardröm för ett par dagar sedan om hur min syster och jag lekte i en kyrka under bönen. Jag ville inte lyssna så jag drog med henne på ett äventyr, vi klättrade upp på någon stenspiral, men vi fick vända när jag nästan rev ner hela spiralen på sista stenen. Sedan försvann hon, jag letade förtvivlat,överallt utom vid själva altaret. När jag springer mot altaret vänder sig prästen om med hennes huvud i en burk och glatt hån flin på läpparna. Jag känner hur allt bara brister, en så enorm sorg, skräck och en enorm hämnd känsla växer fram som dränker allt, jag vänder mig om och flyr förbi alla vitklädda män som försöker få tag i mig... Sen vaknar jag. Kan ju säga att jag haft problem att somna pga av den de senaste dagarna, jag har en tendens att drömma om samma drömmar. Speciellt sådana som berör mig emotionellt.

Men när jag väl somnat har jag kunnat sova länge och väl. Men jag känner mig trött hela tiden, jag har ingen ork riktigt och har verkligen lagt min själ i hemtentan de senaste dagarna, och jag är ändå inte nöjd. Men jag kan inte göra så mycket mer nu, 15 sidor är 5 för mycket, så nu får det vara.

Nej jag ska filosofera runt det ej så uppskattade singel problemet ett tag till...sen kanske vi kan somna ikväll...Kanske..
Over and out

Inga kommentarer: