måndag 6 juli 2009

Tomtelitomt tomt

Ja så kan det vara ibland, när saker bara känns tomma.
Visst jag går till mitt jobb, gör det jag ska, skrattar på dem rätta ställena och ger dem rätta svaren på dem rätta frågorna. Sköter mina rutiner och sen kallar jag det för mitt liv. Min kreativa sida har gått på tomgång i snart 3 månader. Men det är ju så när känslolivet står i stiltje så gör kreativiteten det samma.

Men vem vet idag kändes det som jag lite lossnade, musik och ett oförlåtligt skratt anfall på jobbet (mitt i ett telefonsamtal skall tilläggas!) och allt verkar lossna igen. Det som att med det där anfallet så släppte all spänning som byggt upp den senaste tiden.

Så jag kanske plockar upp kamera och penslar igen. Om inte så är det snart dags för träff med de goda vännerna utanför Skellefteå. Så masken skall målas ikväll, hunden pussas på och en pyssel kväll kanske inrättas.

Vet ni det känns som mitt liv kanske är på väg någonstans igen, efter en period av nada så har saker börjat lossna igen. Lite risker tas, bland annat så tältades det i fredags natt, helt okej om inte det hade börjat regna..så klockan fyra började jag och vovven den mödosamma promenaden hemåt. Lite andra planer har börjat lossna och nr 1 Jag har klarat av ett år av religions studier.
Jag den store fanatiske ateisten är 6 månader från att bli religonslärare, det ni är inte dåligt.

Jag kanske till och med känner mig så lyckad att jag tar och packar upp flöjten igen. Men det återstår att se. Men kan avsluta med den ovanliga nyheten att jag just nu är nöjd och lycklig med livet, visst kan det alltid förbättras men de kanske kommer, han som lever (livet på riktigt) får se. Och det har jag alla ideer om att jag göra Peace Out.

Inga kommentarer: