onsdag 18 november 2009

Skissade min framtid...

Jag tog och gjorde en liten titt in i glaskula och tänkte om jag hade varit klar nu med min utbildning vart hade jag fått jobb och vart hade jag fått bo. Det jag skådade var icke gott.

AMS hade detta jobb att ge mig Biologi Lärare i Solna i Föreningen Andreasgymnasiet för alla religionsarbeten var i kombination med svenska. Föreningen Andreasgymnasiet drivs av en förening uppbyggd på kristna grunder och är känd för att ha undervisat om homosexualitet som en synd och gillar tanken på att ge fler förklaringar till världens uppkomst än evolutionslära, exempelvis intelligentdesign och bibliska skapelseberättelser.

Gud jag skulle avlida efter 2 dagar på den arbetsplatsen, jag skulle personligen ta mitt liv om jag måste undervisa om bibliska skapelseberättelser som en trolig grund till skapelsen... det skär i mitt hjärta att tänka på den stackars biologilärare som måste gå in i detta fäste och försöka leva med jesus gloende över axeln.

Om vi nu säger att jag skulle orka med detta jobb som förutom den kristna inriktningen skulle vara perfekt. Detta skulle leda till att den gård i möjliga närområde jag finner skulle ligga på ca 3000 000 kr. Vilket klipper ner mina chanser att satsa på hästarna så fort jag får ett fast arbete på en kristen friskola skulle fördröjas ett tag.. sisådär ytterligare 20 år. Självklart ligger detta efter min intention att ta körkort så fort jag har en fast eller deltids tjänst att leva på..

Sicken tur att man inte tar examen för om än ett år, vem vet man kanske kan hitta ett religions kombinerad biologi lärare jobb...eller ett rent biologi, naturvetenskap eller religions jobb som inte har en kristen friskola som arbetsgivare :).

Det är ju synd att man ska vara så ensam om kombinationen, det kommer nog aldrig en annons med en kombinerad biologi/religion lärar tjänst. I ett område där jag snabbt kan ordna körkort, köpa gård och kanske komma igång med det livet jag vill ha :). Drömma kan man alltid, God Natt allihop.

Inga kommentarer: