söndag 15 november 2009

..oron inför korridorslivet...

Jag och Salza ska ju flytta till korridor i februari, oh my god vad jag känner mig nervös inför det.. Sälja möbler, flytta saker och allt porslin? Det blir korridors porslin igen, udda av allt och billigt.. Ja för jag har ju tidigare bott i korridor i nästan 3 år under gymnasietiden. Herre gud jag har haft ett rum där man var tvungen att gå igenom för att komma till ett annat rum.. vad oroar jag mig för? Jo för mögel, smuts och tomma köksskåp... för sånt hör liksom till korridorslivet, någon snor någons mat, och någon diskar inte och ingen äger den där läckande sill burken som jag sen slänger..

Men egentligen vad gör det? När ilskan och paniken kommer igång så går man in på rummet pussar på hunden och slår på kudden några ggr och accepterar att så är de ibland :).

Nu skall ni få höra det roliga, Jag och Salza (hunden) skall flytta till korridor Jippie, nära stan och nära till vänner, nära hem till vovven från skolan nära till fina promenad områden och bara en trappa upp och kanske trevliga roliga människor att snacka skit med på morgonen, middagen, natten med bakis maten, jag kommer få sälja skräp som jag egentligen inte behöver ( tro mig!) slänga saker som jag undrar varför jag behöll dem, tjäna pengar på möbler som jag antagligen har tagit gratis någonstans.
Och jag har ingen hyra över sommaren OCH jag kan extra jobba natt, morgon osv och fortfarande kunna ta mig hem mysa med vovven gå morgon promenad och somna om inför föreläsningen mellan 13-15 :), jag kan dessutom ta mig till min praktik plats på under 1h!! Varför har jag inte gjort det här tidigar??

Jo för att jag har bott i korridor innan...och ibland är det underbart (fil och vatten krig ex som sen städas upp med ett leende på läpparna och en öl i handen) och ibland är det ett helvete (jul folk har lämnat mögel i kastrullerna när dem åkte hem, när vi kommer tillbaka har möglet antagligen ben och tagit över köket som sitt nya land, eller vad säger vi om de mikrade skorna och grabben i frysboxen)... Men det är ju fortfarande korridor med min älskade Salza :D.

Inga kommentarer: