torsdag 17 december 2009

3 inlägg


Vissa kvällar är 3 inläggs kvällar, det är dem då du vet att imorgon dör du inte av att sova lite längre och inget riktigt jäktar. Det är säkert för kallt för att dra ut den "livsfarliga" hästen på en tur och hunden sover gärna och länge... Dessa kvällar blir nostalgi kvällar, mycket udda för att vara jag egentligen eller kanske inte. Om mindre än en månad har jag levt 23 år.

23 udda år, jag tror inte att jag är mycket unik men ändå väldigt udda. Det känns som en kraft inom mig puschar mig hela tiden att hitta nya mål att styra skutan mot, att ha något att arbeta mot. Ibland inbillar jag mig att det alltid varit så men det vet jag inte är sant. Någon gång stod jag i valet och kvalet mellan studera på universtitet eller inte... men där kändes valet så självklart. Jag hörde hemma någon annanstans och behövde flytta mina bopålar.

Så sen jag var 16 har jag som längst bott på samma plats 1½ år och denna plats är Obbola. Under gymnasietiden så flyttade jag runt som tusan inom internatet... sen har jag inte kunnat sitta still i Umeå heller. Det är något som kliar efter ett tag och det är inte riktigt perfekt..

"Säger hon som vill flytta till korridor" tänker någon då, snacka om att bo så operfekt som det bara går, men det är lite charmen med korridor. Det är perfekt men ändå inte..det finns någon att snacka skit med en sen lördag kväll/söndag morgon medans man i den värsta fyllan äter inte allt för god mat för att sen sova bort ruset lite grann.. Sen kan man döda över hygienen i kök osv men det kan inte bli värre än vissa fall jag har upplevt och egentligen du lagar "bara" din mat där ^^.

Om nu någon trodde att jag verkligen inte kommer få något utbrott över detta så tror ni fel..jag kommer troligen få flera.

I min tystnad

Med huvudet i en kudde...eller kanske inte om man känner mig.

Får väll hitta ett pedagogiskt sätt att säga till på, eller så gör man som jag gjort tidigare, dumpa det i personens säng eller utanför dens dörr..spännande tider väntar, fan vad mitt liv är underbart och jag är helt enkelt bäst om någon missat det :D.

" Det är mörk nästan natt nu, jag går runt ditt kvarter... vi blir bara fler och fler"

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Vilken fin blogg du har!
Haha vad menas med "livsfarliga" hästen ? Vad är de för en häst?
Varför är den "livsfarlig" ? hihi

Marinelady sa...

Det var en häst som ansågs lite halv farlig och elak med människor.. men egentligen bara behövde lite uppfostran efter att ha blivit bortskämd hela sitt liv :)

Mimmi sa...

Haha jasså?:P vad är de för nån ras då? Hur var den att rida då? om den verkar vara så "livsfarlig" ;)

Marinelady sa...

Det var en nordsvensk travare som har gått hela livet med sin mormor och fått göra lite som hon vill, tydligen jagat någon i hagen och lite sånt, men egentligen bara en häst som har åsikter men som lyssnar om du inte tillåter annat.
Den var ganska mysig att rida på och inte alls krånglig, snarare ärlig och visade när den tyckte att något inte var acceptabelt så fick man diskutera igenom det med henne..

Mimmi sa...

aha! varför red inte ägaren/ägarna den då? våga dom/den inte elr? :P

Marinelady sa...

Därför att ägaren själv var travkusk huvudsakligen och det fanns inget riktigt intresse att hästen skulle bli riden innan deras dotter dotter visade intresse, tyvärr är hon rädd för hästen, men det kanske är på väg bort :)

Mimmi sa...

aha, ja det är ju inte så kul om man är rädd för hästen.. hoppas det går bort! :)