lördag 20 mars 2010

Ostara eller vårdagsjämning!

Ja idag blir det inget gnäll inlägg, det är ljust och soligt, jag har jobbat i veckan (=pengar weii!) och hann med en skritt tur med livi och salza igår, och hunden hade tungan i marken efteråt så nog fick hon jobba loss ordentligt! Det är visserligen magert i plånboken men det är självförvållat då jag numera är medlem i hundungdomsklubben i Umeå för att få utnyttja brukshundsklubbens träningsbanor.. och då får livet vara magert! Pengarna ramlar in på torsdag så jag klarar mig nog ;).

Idag har det blivit tvätt av min massiva tvättkorg, städning av mitt pyttelilla rum och nu är delar av min massiva tvättkorg utspridd över badrummet och dörrarna för att torka = det luktar sköljmedel ÖVER ALLT :). Underbart när man inte super skallen av sig alla helger och bara är människa en helg. Imorgon ska det tas tag i studier och likadant på måndag och tisdag, jag ser nästan framemot det efter två dagar på Tegs centralskola. Som är en mycket trevlig skola och med helt normala trevliga elever som ger mitt liv lite distans.

Den här veckan fanns planer på att eventuellt spendera höstens VFU period i London på den svenska skolan där, men efter att ha räknat lite så har jag valt bort det. Jag ska nämligen läsa den sista Ekologi B som jag tror jag behöver för en kandidat i Biologi, jag har redan en i religion så varför inte ta i lite till ;).

Men det finns en liten sak som jag funderar på, om jag läser ekologi i sommar så kanske jag inte behöver läsa den i höst, eller så är det 30hp som jag behöver extra för min kandidat, alltså en termins studier. Då ger ju fjällekologin i sommar mig en kandidat i kombination med Ekologi B kursen.. Men det kan jag ta reda på nästa vecka, i vilket fall som helst möjliggör det för mig att läsa på avancerad nivå.. om jag nu inte skulle få jobb vilket jag tror jag får VT 2011..

Men annars känns livet ljust och det har planer igen, planer som får mig att le och se fördelar, vem vill inte ha det så.

Avslutande ett inlägg från Martialis, romersk poet från år 40 som har en vass tunga och ett öppet hjärta.

Aldrig, så Lesbia svär, har hon gratis låtit sig älskas.
Detta är mer än sant, ty hon betalar kontant.


Inga kommentarer: