lördag 20 mars 2010

Hur illa kan jag ligga till?

Mätte mig själv inför eventuellt köpa en korsett och fick följande mått...
Byst: 101 cm
Midja: 88 cm
Höft: 102

Och då ligger jag i en riskgrupp med mitt midjemått för hjärtinfarkt mm.. ni vet hur det brukar låta. Men så funderar jag, den här veckan har jag hittills gått minst 1mil, vilket är 2 turer fram och tillbaka till stallet, ridit 2 st 1 timmars pass och promenerat min hund (normalt, ca 1½h per dag) dom dagar jag inte varit i stallet..och har en ridlektion kvar den här veckan. Det här är ett normalt tempo för mig...
Sen cyklar jag till skolan för att plånboken är tunn, så hur jäkla fet är jag och hur nära en hjärtinfarkt kan jag ligga? Sist jag vägde mig var en kväll efter ett par öl och god mat, då låg jag på 90kg, ligger alltid mellan 87 kg på morgonen och 90kg med mat i mig. Är 178 cm lång och rör på mig hela tiden...

Sen har jag alla dåliga saker för mig, dricker alkohol, äter godis (lite för mycket ibland till och med enligt mig), äter fet mat ibland men missbrukar samtidigt frukt och grönsaker..och ja en och en annan cigarett åker ner i lungorna när jag har alkohol i mig. Men man måste ju få leva också? Eller hur?

I vår familj är alla STORA, stora = långa och grova, brodern tränar amerikansk fotboll och syster är idrottslärare så jag är den otränade av oss. Vi har något i generna som gör att man som tjej ska se ut som en förstorad kopia av alla andra, och som kille som en broiler.
Därför oroar jag mig inte särskilt över min bukfetma och min vikt.
Okej jag hade gärna gått ner 10 kg om jag inte ska ljuga men jag vill inte ge upp något i mitt liv just nu.. förutom godisätandet vissa dagar.. men jag får hitta ett sätt att ha mer sex helt enkelt så slutar man äta godis eller hur.

Varför detta lilla inlägg, jo min mor har fått diagnosen högt blodtryck, inte förvånande egentligen, men jag vill inte hamna där.
Jag är en småätande stressande grov typ av människa så det kan inte ligga allt för långt borta med mina rutiner och gener.. så hur illa kan man ligga till?
Inte så illa att jag ska behöva svälta mig själv och hata min sexiga kurviga kropp, näpp inte så illa, aldrig, men kanske så illa att jag ska gå en annan väg till kassan nästa gång, en som inte går förbi godishyllan..

Då kanske jag har råd med en korsett nästa månad!

Den lilla ironiska rösten svarar " Japp och flodhästar kan flyga till månen"

Inga kommentarer: