fredag 16 april 2010

Jisses vad bittert/ Det är vår...I promise..


Det är lite otroligt hur bitter man kan verka efter att ha läst sina inlägg, jag hoppas att världen kan se min ironi i inläggen, för jag är inte riktigt så där bitter.. De råkar bara vara så att när man är bitter hamnar det här, på denna något lite frustrerade sida.
Men då ska jag börja i en annan ända idag.

DET ÄR NU OFFICIELLT VÅR, all den underbara snön förvandlas till vatten framför mina tår, paddorna kryper fram (ja jag har hittat årets första padda) och flugorna vaknar. Det luktar jord och multna löv i skogspartierna och avgaser i resten av staden. Alla är lite vårsjuka, jag med(!) och fåglarna har serenader lång in på kvällarna. Imorgon fyller polackmon år och det har köpts present (hemligt=) och nästa vecka är de vår kära kines tur att bli "system myndig". Det är skönt när det existerar dagar som markerar utveckling och saker trillar på framåt.

Men jag saknar fortfarande jord att stoppa händerna i, trädgård och grönsaker. Kanske har man tur och det är sista året jag kommer sakna det vem vet. Chanserna är stora. Hunden solar dagligen och vi njuter av livet lite. Studentrums livet är faktiskt precis så skönt om man kan tro ;).

Okej lite negativa saker har hänt men dom ska inte ordas runt bara listas liiite kort..
1. Ingen medryttarhäst längre, pga hälta och försäljning
2. Cykeln har blivit stulen ^^ (big suprise
(lite bitterhet får existera!!))
3. Jag har problem med tänderna igen, ilningar och två små bitar som lossnat, men de kanske (hoppas!) går över..har gjort de innan..
4. Yrsel attacker, helt oförklarliga tills man ätit lunch/middag/mat överhuvudtaget... borde fatta poängen där tycker man :)
5. Hunden är skendräktig


Så det var dagens bittra lista, men det överlever jag för jag har positiva saker också... som jag inte kommer skriva här..ännu..
Den kan ni som känner mig fundera på lite ;)



Inga kommentarer: