tisdag 9 mars 2010

Pinnar och VÅR

Ja här har mina vandrande pinnar flyttat in eller äggen har, en av äggen har tappat sitt lock så nu väntar vi och ser om det kommer ut någon gigantea... Dock har rykten sagt att denna art MÅSTE ha eukalyptus som nymfer men andra säger att dom har ätit direkt av andra växter vid födseln.. så det återstår att se. Kanske ska bygga en bur snart också tills att dom kläcks. Hoppas jag kan få något ur alla äggen men enligt många så är det liten chans och majoriteten kommer antagligen dö.. Varför se på saker positivt eller vad ;). Men har 10 av en relativt enkel sort också så vi kanske kan ha tur :). Sen så växer inte björnbär här så vi ska försöka med andra arter.. många problem att övervinna!

Våren har officiellt kommit till Umeå, solljuset gör att man vaknar tidigt och är pigg och glad, hunden löper dessutom. Så livet är ganska enkelt, om det inte var för vygotsky... fick en uppgift idag där den skitstöveln är inblandad och jag gillar inte hans flum. Men jag ska glädja mig med dagens inlånade böcker.
n som stirrar på getter



Carpe Jugulum (svenska versionen, har redan läst den engelska)


Där attilas häst har trampat








Ta makten över ditt liv (den behövdes tydligen inte, den var skapad för missnöjda människor och inte bara dom som vill utveckla sig vidare)







Det är så mycket bra böcker så man vet knappt vart man ska börja...så jag har börjat på alla lite. Det finns inget underbarare än att öppna en bok som man är på gång i, att helt starta på en ny bok är en plåga, så nu startade vi alla på en enda gång!
Men imorgon blir det stallet, nu ska man vidare till affären och se till att det finns en underbar frukost när man vaknar imorgon!

Inga kommentarer: