söndag 2 maj 2010

Intressant dag..

Hm eller kanske inte, ridlektionen bjöd på ytterligare en uppvisning hur det kan gå när det som instruktören säger inte stämmer med det jag upplever.
"Mer tryck i steget" mm.. mer tryck i steget = mer hastighet för att jag inte orkar hålla ihop hästen pga min lite framåtlutade sits = vi landade mitt i nästföljande hinder...
Tacka gud för att hästen var intelligent och löste situationen, jag såg två alternativ i språnget, vi landar snett och drar med bommen som han snubblar på och faller, eller vi landar på bommen och går omkull... Hästen hittade ett tredje och vi gjorde rätt andra gången :)..
Tror åskådarna var mer rädda än jag var!
Det är inte att jag suger på hoppning men jag har börjat tappa underskänkeln och axlarna i hoppningen, ingen bra kombo och antagligen för att jag tappar muskler, trots att jag tränar mer nu än tidigare.. men jag rider för lite! Det är svårt att hålla igång när kroppen springer fler h/vecka än den rider..
Sånt är livet och ja nästa termin blir det ännu mindre ridning, men detta för att studierna ska få en chans och jobbsökandet! Då får jag hitta andra träningssätt helt enkelt..

Inga kommentarer: