tisdag 15 juni 2010

Irritationen har passerat

Nu har min kära period av ingenting passerat. Biljetter är bokade, halland under v.28 och abisko lite där imellan, tävling i matfors nästa vecka och hoppträning på torsdag. Wow livet leker eller vad säger man?
Nu ska vi bara stabilisera humöret med lite mer motion så ska väll välmåendets känslor dränka min vardag. För just nu är jag som en hjulberoende hamster utan hjul, itschig och stingslig. Kniper mest käft för att inte hamna i en situation som är löjlig och lite skrattretande..

Men man ska komma ihåg en sak mina vänner, du kan inte bli retad utan att du tillåter någon att reta dig. Och om någon försöker reta dig fundera en stund över hur personen ifråga funderar och mår... troligen mår personen inte särskilt bra... så dom kommer inte må bättre av att du nyttjar din lilla irritation till att stoppa ner dom i skorna verbalt och sparka ut dom för trappan. Sen är de ganska löjligt att man ens ska få lust till sånt men ja jag är människa och impulsiv. Och skulle antagligen må ganska dåligt ett par timmar efteråt när glädjen över den ljuva hämnden lagt sig.. Men ibland får man bita sig så att det blöder i tungan.. bokstavligt..

Men håller jag mig med mat regelbundet så kanske de blir bättre och jag får lite högre tolerans nivå.. sen finns MP3 och spelad dövhet till för att nyttjas vid kontakt med osäkra människor med dåligt självförtroende och blir de allt för jäkla illa så säger man som det är. Jag mår allt för jäkla dåligt av att umgås med dig så nej jag slipper gärna dig ett tag.

Jag önskar enbart en sak till alla världens människor; Ha SjälvInsikt! Inse hur illa de egentligen är och berätta gärna om det högt, och skäms inte över det. För antagligen är du en ovanlighet som kan erkänna att man gör fel och de är lugnt jag ska inte påpeka det. Jag kommer bara fråga vad du ska göra åt det hela. För allt kan åtgärdas men man har rätten att göra fel utan att höra dagens moralkakor.

Även om de kanske smiter fram såna från mig också ibland, men jag har åtminstonde självinsikt i att jag gör det och kan åtgärda de hela ;).

Inga kommentarer: