fredag 11 juni 2010

Två veckor har passerat

De två intensiva veckorna är passerade och ansvaret för hundpensionat och hästar är överlämnat till The Lady of The House. Skönt ja men nu står de lite stiltje i huvudet och kroppen vad jag ska hitta på.. så jag lyssnar in andras spellistor och sjunger lite högt till Tomas Ledins dåliga sommardänga en del av mitt hjärta. Brevid mig ligger kameran och bakom skissblocket så jag ska nog odla mina artistiska förmågor en dag här i veckan. Jag inbillar mig att hundpromenerandet och hästskötandet har gett mig ett par kilo minus för allt känns tajtare men då jag står oplanerad för en tid framöver så kanske de kommer åtgärdas sorgligt nog.

Så vad har varit bra och dåligt med dessa veckor? Positivt omväxlande arbeta och härliga individer och djur. Motion, rutiner och sol i ganska stora mängder.
Det negativa har väll varit stressen över att sköta en annan persons egendom och verksamhet. Det innebär att allt ska skötas näst intill så perfekt som man kan. Åtminstonde för mig sen kanske inte The Lady of The house delar min åsikt. Så ansvars biten tär mer på mig än motionen och rutinerna.. Hade man drivit sin egen verksamhet hade de knappast tagit så hårt på mig som detta har. Jag vill inte ställa till det för en vän som behöver sin semester därför tar jag saker seriöst och utför mitt arbete så som hon förtjänar att få det skött. Spotless..

Jag har dock landat i skorna, jag har hittat min plats och mitt tempo och lagt mina rötter i god jord igen så jag står stadigt i alla mina beslut. Vad jag ska göra nu känns lite frågande.. och frustrerande... ska jag resa till H-stad kanske? eller något annat litet äventyr? Kanske ska köpa mina biljetter till Abisko först..

Inga kommentarer: