söndag 5 december 2010

Därför att..

Jag fick precis frågan av killen som jag var ner och träffade i Malmö om jag skulle skriva om det här i min blogg. Ja sa jag självklart, men vad ska du skriva då frågande han, Det vet jag inte riktigt blev svaret något som kan sammanfatta helgen.
Och det värsta är att jag lämnade allt och det kändes väldigt bra, nästintill lite för bra.. tills nu. När insikten ramlade in att nästa gång vi kan ses så här ligger månader bort, helt plötsligt ångrar jag att vi sågs nu. Jag ångrar att saker gick så bra som dom gjorde.. att det kändes så bra som det gjorde.

För jag är en "feeling good" narkoman, en narkoman som insett att den tidigare drogen som gav "feeling good" inte räcker till för att uppnå den nya nivån av feeling good och det ger mig abstinens besvär bara att tänka på hur svårt och långt borta nästa kick möjligen kan vara. Hur skör chansen är att det kan finnas en till sådan här "feeling good" kick längre fram. Och så är jag tillbaka där igen, till ett liv där jag flyr från det jag tänker och känner för det gör saker krångliga, det stör min koncentration när mitt liv innehåller något som jag inte kan styra. Något jag kanske vill ha men inte borde vilja ha. Den drunknande som klamrar sig fast vid en livboj bara för att drömma om båten man föll av istället för att simma..

"Det som skapar överlevare är förmågan att kunna fokusera på det viktiga"
Jag är så gott som död..

Killen är den samma som jag skrev om i mitt inlägg Old News get New again . Jag vet mycket mer nu och kommer inte kommentera hans situation mer än att den gör saker komplicerad. Jag klarar inte av tålamod i regel, jag klarar inte av att vänta eller att inte veta.. eller jo jag klarar av det hela men jag vill inte behöva klara av det hela. Jag vill vara stormande betagen och kunna bara improvisera det som händer och leva fullt ut.. Vilket inte går.
Samtidigt är jag rädd igen, rädd att om det skulle bli något kommer det bara sluta med att någon blir sårad, och hur många gånger har människor inte skrivit just det?
Nej mindre hjärta och hjärna mer bara vara... bra tum regel..
Japp de borde ju gå att hålla.. eller?

Inga kommentarer: