tisdag 7 december 2010

Jisses vilken dag..

Trött som ett djur är man efter en mycket produktiv dag på alla sätt och vis.
Hade två intervjuer på Östra gymnasiet, min två sista till examensarbetet, vilket innebar en tidig morgon för mig. Så efter att ha raffsat ihop mig själv vid 8 och packat väskan, slängt i mig en tråkig frukost så bar det iväg genom snöglop och knöliga cykelvägar.
Tur att man var för trött för att vara rädd när man släppte på cykeln nerför mariehemsbacken. Intervjuerna gick bra men energin dog helt i kroppen efter den andra intervjun, jag behövde lunch och hade inga pengar på mig..så lunchen fick vänta. Sen bar det iväg till Dragonskolan tvinga mig igenom en lektion i genteknik med en lite små tjattrig klass och 0 energi. För att vara jag så var det godkänt!

Efter det hade man kunnat krama ur mig och torkat de snöblöta golvet med mig. Men på något magiskt sätt tog jag mig hem, med cykeln, genom staden bara för att susa in på affären och veta att jag hade för lite pengar på kortet.. precis min tur.. och att telefonen begått tillfälligt självmord i min ficka.
Det blev bara att åka hem, trött, hungrig och hjärndöd som en grönsak. Laga mat och nu är jag redo för sängen igen.. och klockan är bara 16.00 och hunden behöver en promenad pronto.
Yey jag älskar att vara jag...
Och jag skulle behöva börja transkribera allt mitt material.. eller hur jag nu ska gå tillväga.. men inte idag! Nej idag blir det nog promenad och sen åker ett par sopsäckar fram och jag rensar igenom alla skåp för att slänga det som inte behövs...eller så ställer jag mig i duschen och somnar.
Jag har fortfarande två stolar, en byrå, en hurts och en tv som behöver nya hem eller åtminstone en tur till soptippen. Så känner sig någon manad varsågod..
Over and Out från en bra men uttröttande dag..

Inga kommentarer: