lördag 23 april 2011

Lämmel Lycka!


Dagens fynd!
Och dagens happy moment när en sån här tittade fram bakom ryggen på mig och började käka middag.
Tänk att så små djur kan vara så underhållande, det är som att hitta guld att titta på lämlar när dom är igång.

Bevakade hennes ena ingång när hon senare tittade upp ur den andra nödingången. Hade det lilla guld kornet bara bestämt sig för att lämna diket hade man kanske fått en chans att fånga henne och ta en närmare titt.
Men utan handskar fångar jag ogärna lämlar för dom blir så arga och bitska.

Tänk vad man kan hitta när man letar grodor!
Sen verkade min djurtur släppa för helt plötsligt bestämmer sig en lövsångare för att sätta sig 1 m ifrån och titta på vad vi hade för oss. Bergsfinkarna har också anlänt så nu känns det verkligen som vår.

Bergfinken var bland dom första fåglarna jag lärde mig känna igen i Umeå när jag bodde på Öst-Teg, dom kommer alltid vara ett vårminne från den tiden när man gick till stallet klockan 6 på morgonen varje ledig dag. Underbara tider...

Men inga grodor så imorgon ska de göras ett nytt tappert försök på annan plats, nog måste de finnas grodor i Lofsdalen?

Inga kommentarer: