lördag 3 september 2011

6 månader av en illusion..


Det svåraste är att erkänna för sig själv att man blivit lurad.
Lurad av mig själv, blind för sanningen, en sanning som kanske gjorde mer ont än lögnen.
Men ändå.
Det är när man skådar sanningen i vitögat man får tiden att sörja.
Avsluta och gå vidare, slipa bort dom sista törnar som borrat sig in i själen och gnager när hjärtat slår lite hårdare.
Ilskan gör att man önskar allt ont till någon som är så långt ifrån att förtjäna det.
Jag vill skjuta ansvaret för lögnen så långt ifrån mig som det bara möjligen går, skylla på någon annan men inser det omöjliga.
Vad jag känner och har känt är alltid mitt eget ansvar. För hur blind du än kan vara så bär du alltid det själv.

Avslut är inte ett slut, det är en början för det som kommer sen, livet efter, livet under och livet innan. Hela livet är en berättelse om en position innan något specifikt hände i ditt liv.
Hela tiden en början och ett avslut, hela tiden en händelse och en erfarenhet som ska markera vad som pågick i ditt liv.
Nu börjar livet efter eller är det livet före?

Kent – Chans

Inga kommentarer: