söndag 4 september 2011

Hur ska man göra, en isolerad själ som möter andra...

Följande inlägg gjordes tidigare idag på min Facebook och har nu lämnat min hjärna lite fundersam..
"Undrar om jag skrapade ihop minus poäng precis nu då jag inte bjöd in besökande pingstvänner på fika.. usch är hemskt dålig på det här med hur man ska och inte ska göra vid spontan besök, kan skylla på att jag går runt i pyjamas byxor= kanske precis vaknat?!"
Men är man pingstvän är man ju god kristen och kanske lite förlåtande för en x-storstads människa som inte är van vid spontanbesök. För hur ska man bete sig, för många här verkade det vara fullt normalt att folk ramlar in och knackar på, för mig är det inte helt normalt... 
Det roliga är att jag verkar vara mer accepterad i byn nu då jag faktiskt fick en blomma av pingstförsamlingen! Som en sann ateist då så försöker jag bortse den religiösa kopplingen bakom det hela och se att det är människor inte religion som lämnar mig blommor. Och det är ju fint!
Nej man känner sig lite dum när man står i pyjamasbyxor klockan 11 på dagen när folk kommer på besök, men jag har inte något behov att vara som andra så jag kan ta det.  Jag hade tur att det inte hängde en BH på en köksstolen! Sån ordning har jag på mitt hem... Men jag gillar det och det är huvudsaken.
Jaha man kanske ska anpassa sig in i den här världen kring spontan besök, eller nej, jag kan inte göra spontan besök hos andra och gör andra det med mig så får dom ta det som det är... pyjamas byxor, kaffe brist och inget fika bröd och allt. För det är så jag har det, lever av te, äpplen och yoghurt, inget fika bröd, inget kaffe... hälsosam som attan..
Då glömmer vi bort flaskan med rom som står på ett litet bord i köket.. Nu fortsätter söndagen utan pingstvänner.

Inga kommentarer: