söndag 11 september 2011

När saker inte alltid är planerade.

Så började min helg, ett impulsivt ja svar ledde till en riktigt skön helg med mys och fjällvandring upp till passet. Hade vi varit ute lite tidigare på dagen hade nog sömlingshågna fått sig en rundtur också, men tystnaden och lugnet var så påtagligt att det gjorde absolut ingenting att det inte blev så.
Hunden var ett svart fluffigt lämmel jagande streck på fjällheden och det duggade lite lätt en gång från en klarblå himmel. Lördagen och söndags morgonen var lite magisk. Så långt ifrån min vanliga vardag att jag inte riktigt har kunnat koppla tillbaka. 
När jag lämnat mitt mysiga helgbesök på flygplatsen så insåg jag inte hur tomt det blir förrän jag kom in genom dörren. Kraschar i soffan och saknar något.. 

Sen ramlade spänningsproblemen in igen, under hela helgen har jag varit spänningsbefriad, träningsvärk ja, men inget annat. Nu började nacken, sen huvudvärken och jag började läsa innehållsförteckningar efter en varning från sjukvårdsrådgivningen att inte blanda bamyl och voltaren. För jag hade redan voltaren i kroppen mot min värkande käke som jag fick i fredags, som mystiskt tonat bort lite under helgen. 

Efter en längre stunds letande så blev det en ipren på det, mat, dusch, liniment,halsduk och en promenad och nu är jag på accepterbart läge igen. Men varför ska det behöva sluta så här? Varför kan jag inte få vara lite smärtfri och bara njuta inför nästa arbetsvecka.

Nej nu ska jag försöka koppla bort mina problem och se på det som varit så skönt under helgen och se framemot en ny vecka med nya utmaningar i min älskade skola. 
Koppla av och sluta tänka så mycket, och jag som är så bra på att tänka.. och oroa mig..

Inga kommentarer: