onsdag 16 maj 2012

Kristi himmelsfärd firas inte längre..

Men jag är gärna ledig ändå. Ikväll testade jag och hunden bilens offroad anpassning, dem är inte många men vi hade kul ändå. Alltså kör vi på riktigt dålig grusväg, helt bara på känn och svänger in där det ser bra ut. Dagens fynd blev
1. En hare
2. En tjäder höna
3. Rejält stora älgspår efter åtminstonde 2 djur någonstans i skogen på en skogsbilväg.
4. En hel hjord renar

Det saknas dock det där djuret jag vill ha, BJÖRN... Härjedalen är björn tätt och jag ser spår mm rätt ofta men själva djuret har jag ingen tur med, dom flyr tydligen röda volvo 460.

Kände att jag orkade inte att sitta hemma och slöa och motionerat hade jag redan gjort idag så då njuter man av att slita lite på bilen. Nästa projekt under denna helgen borde bli att byta till sommardäck, för de har varit risk för snö nu under en period, men nu är de plusgrader på nätterna så då ska de väll vara lugnt (korsade fingrar och ljuger så jag blir blå! ;).

 Men annars är just den här långledigheten rätt oplanerad, nästa helg har jag istället lossat en dag då jag behöver vara social med lite annat folk en stund. Så då blir det Umeå, troligtvis sena nätter och lite sömn, så det är väll de jag ska göra i helgen, sova ikapp så jag inte behöver fundera mer nästa helg ;).

Men fundera det gör jag oavsett hur trött jag är, jag undrar hur jag (om jag nu ska vara filosofisk) orkar oroa mig och analysera allt och alla.. Ibland säger jag bara till mig själv att SLUTA nu.. Eller som låten flytta på dig..
För visst kommer man jävligt mycket i vägen för sig själv.
Ska försöka NJUTA av nuet i helgen och inte fundera så mycket, andas in, andas ut.. slappna av..

Okej det ska erkännas, vår = blommor och bin bla bla bla ni vet hela den grejen, och de är en viss sexuell frustration i botten, men sånt får man leva med som singel tjej.. Inte konstigt man har korta naglar ibland..

Over and Out God Natt..

Inga kommentarer: