onsdag 16 maj 2012

Terminen börjar närma sig slutet..

Det är inte ofta som jag skriver om mitt arbete, mest för att allt som hamnar här är rätt offentligt och mitt arbete har många fina sekretess spärrar. Men nu när man sitter och skriver IUP( individuella utvecklingsplaner) och skriftliga omdömen så inser man att ett år till har gått. Ett år i fjällen, jag lovade mig själv ett år här sen fick vi se, och nu är vi på punkten vi får se.
Visst hade jag gärna varit kvar, älskar mina kollegor och mina elever. Men jag saknar de där sociala med middagar, spelkvällar och fester varje helg. Alltså har friluftslivet tagit över så helt att det sociala livet har fått på bakfoten.

Så jag får se om mina ansökningar på andra skolor kommer ge något, annars behöver jag nog ge mig själv ett större projekt än hästen om jag ska orka bo kvar här. Kanske ett projekt iform av resenörd ett år.. så man uppskattar isoleringen här uppe igen. Det var nog det jag behövde efter mina studieår, någonstans att landa..

Ibland vandrar mina tankar till att flytta tillbaka till Umeå, en stad jag kan och känner, en stad som man kom att älska efter ett par år. Men samtidigt vet jag precis vad det var jag saknade i Umeå, den riktiga vildmarken kändes så himla långt borta, betong efter betong komplex.. Våren tar så extremt lång tid, vintern regnar in och regnar ut. Sommaren är underbar! Det går inte att förneka.

Ja vi får väll se det är en hel sommar imellan innan det blir tal om någon förändring där.. Kanske är det dags att börja sitt nya år någon annanstans.

Inga kommentarer: