söndag 13 maj 2012

Smuts..

Smuts i hemmet är ett tecken att livet är tillräckligt roligt för att du inte ska behöva känna ett ständigt behov att städa.. My home is spotless..
Okej, inte just nu, men nu ser jag smutsen i hörnen så snart är det dags igen att röja. Och då talar vi inte bara faktisk smuts utan även mental smuts.
All denna stress över saker jag inte kan styra, över ensamhet, hästar, resor och jobb. Allt det som går in och talar om för mig att ditt liv suger. Men ärligt talat om dina stunder under dagen är för de mesta positiva då kan du väll inte var deprimerad eller hur?
Så även om de där stunderna som suger är mycket tuffare att genomleva så pågår dom i mycket kortare tid så då är väll livet egentligen ganska bra?
Jag sitter just nu och försöker hitta ett svar på om jag har ett bra liv eller ett dåligt liv.

Bra Saker
  1. Jobb som jag älskar
  2. Hund
  3. Vänner (okej långt borta men ändå=)
  4. Häst
  5. Boende
  6. Bil +körkort
  7. Underbar natur där jag bor 
  8. Frisk
  9. ...............
101. Någorlunda med pengar...

Dåliga saker
  1. Singel
  2. Ensam ( långt till alla)
  3. Ganska otränad just nu
  4. Vet inte vilken dröm jag ska jaga här näst, hästdrömmen är ju av checkad..
Alltså ser man på det rent kritiskt.. jag borde vara rätt nöjd med livet men ändå känns det rastlöst, som jag jagar en skugga jag inte riktigt kan få grepp om. Något som gäckar mina sinnen det lurar i utkanten och får mig att känna mig rastlös.. Det finns något jag vill hitta men jag vet inte vad eller vart det där finns. Och om jag anstränger mig lite till så kanske det dyker upp, bara lite till och lite till..
Det är så man går in i väggen om ni undrar ;) har varit för nära för att inse när man måste ändra sitt liv.

Men det känns som det kliar inuti mig, jag vill göra allt bättre, snabbare, starkare och mer övertygande, jag vill vara super människan och visa allt och alla att jag kan det här! Men frågan är om jag vill visa mig själv det också.. eller om det bara är för alla andra. Kanske ska osäkerhet in på listan över dåliga saker.

Uppdaterad version

Dåliga saker

  1. Osäker
  2. Singel
  3. Ensam
  4. Ganska otränad just nu
  5. Vet inte vilken dröm jag ska jaga här näst, hästdrömmen är ju av checkad..
Alltså är en av de dåliga sakerna som jag inte kan hantera är min egen osäkerhet, och att hela tiden försöka bekräfta den, hjälper det att få bort det från dåliga saker listan eller medför det bara en förstärkning av just den punkten?
F.U.C.K man tänker för mycket, har så svårt att bara leva, det känns som då rinner allt det där jag vill ha mellan mina fingrar.. And I'm Lost..

Ge mig stress och jag lever och har jag ingen stress skapar jag min egen... Ge mig utmaningen och visa mig vad jag hade kunnat klara och jag lovar att jag kommer försöka nå just det! Hur ont det än kommer göra däremellan Nu och Då..
Varför kan man inte bara andas ut och känna wow du lyckades, bra gjort, lev i nuet en stund.. Nej för då kommer jag bli gammal och ångra saker som jag inte gjort.
Som jag skrivit tidigare jag kommer inte bli gammal, lev nu och ha ett liv som är värt att skriva om!

Men om jag nu inte lever i Nuet hur kan jag då leva nu? Kommer jag i slutet sitta och fundera på varför jag oroade mig så mycket för de löste sig ju ändå..
Återstår att se.
Over and Out The Killers – All The Pretty Faces

Inga kommentarer: