fredag 11 maj 2012

Vad är det du vill?

Ibland kan man fundera på varför en sådan som jag går singel i fyra år. Jag har ambitioner, jobb, hobbys, ser rätt bra ut, snäll men ärlig.. Men idag sa jag nej till en man som kommit och gått i mitt liv i nästan 2 år. Jag insåg att det räckte inte med att han ville ha mig, jag ska vilja ha honom också och det vill jag inte. Sen att han beter sig otroligt kränkande mot mig gör ju inte mitt humör bättre. Så idag gjorde jag verkligen valet singel och lycklig istället för ett par och olycklig.. Mina känslor för den mannen finns inte längre, vi har pratat och umgåtts sen jag var sjutton. Det har varit något på gång men alltid strul som gjort att det aldrig blivit en relation och nu ledsnade jag. Jag är min egen och tänker inte ge upp mig för någon som prioriterar helt annorlunda än mig. En dag kanske jag träffar han som låter mig vara precis den jag är, tjurig,impulsiv, hett humör, trogen, känslig, tänkare och väldigt kärleksfull.. En person som älskar mig och som jag kan älska tillbaka för den som dom precis är och som inte skäms för mig och vill att jag ska vara någon annan.. För fram tills att jag kan hitta en sådan person får jag väll leva själv... Jag har redan gjort hela den där Kk svängen och känner att jag orkar inte med den.. Det är allt eller inget framöver, det förtjänar jag..

Men på våren gråter alltid hjärtat lite och vandrings lusten kommer över en för att bota ensamheten, det ska erkännas..
Jag vet vad det innebär att vara ensam, det har jag övat mycket på..


1 kommentar:

lina sa...

you go girl! håller på dej gomman!!