måndag 25 juni 2012

Bra start på dagen..

Mm solen letar sig in mellan gardinerna man myser sig upp ur sängen och känner sig skönt utvilad och avslappnad. Sträcker ut kroppen under täcket och njuter av känslan.. En liten hårslinga har letat sig in i synfältet och får hela världen att gå i rött och brunt. Din hund vaknar till... Sträcker sig och kommer för att säga godmorgon.. Ni går ner för att njuta av en frukost i solljuset..

Så hade morgonen kunnat börja, men sant som regnet som slår mot rutan gjorde den inte det.
Min telefon meddelade mig först om ett sms, en timme senare berättade den om att jag glömt stänga av larmet, 2 timmar senare var det batteriet som höll på att dö av att ligga helt stilla och lugnt en hel natt...

Då bestämde jag mig att det var dags att gå upp, smiter ner lite nyvaken fyller min vattenskopa och hämtar en huvudvärkstablett för det har inte gett sig fullständigt ännu... Hela dagen igår var migrän varningar och sömn. Sväljer tabletten och börjar dricka, men har lite bråttom..
Häller ut hela ½ litersskopan över mig... Tur för mig att jag brukar sova naken, men ½ liter kallt källvatten över brösten magen och sen låren är inte så sexigt som det låter..  Chocken fick kroppen att vakna ordentligt..
Faktiskt sitter jag nu i löparkläder och tycker att det ser kallt ut utomhus.. och vill egentligen inte, men en morgonpromenad är en bra början, så på med fleecetröjan (ja ni hör själva) och ut.. Och hoppas dagen blir bättre efter hand.

Egentligen hade jag velat mysa ner mig bredvid en varm kropp och bara somnat om igen..

Inga kommentarer: