torsdag 2 augusti 2012

Sömn, en bristvara visar det sig..

Ja, sov inte mitt på dagen, drick kaffe vid sju, gå en 1,5 h promenad och ät middag vid 10 om du tror att du ska sova sen.. För så fungerar inte livet, inte mitt i allafall. Inatt blev sömnen totalt 4h, efter 5h vridande, vändande och funderande.
Jag upplevde frustration, min hjärna fick panik när jag väl började somna in för den var rädd att jag skulle glömma allt det där viktiga jag funderat på, som titlar på bra låtar, vad jag skulle säga till kollegor och hur snygg jag är också vidare. Det var som att min hjärna var 1 person och jag (min kropp) och resten var en annan.. Inte det roligaste. Sen hade jag stängning på jobbet så för att inte somna in direkt när jag kom innanför dörren blev det tvunget en jogging runda, den segaste på flera veckor, klister i skorna inget sug och låg energi nivå.

Jaja så är de ibland, men inte allt för ofta för mig, så för att garantera en trött hjärna och kropp ikväll så ska de nu dessutom städas.. Men alla vet vi vad som egentligen har den absolut bästa effekten på en överladdad kropp, surt att det är så hemskt tråkigt att göra själv bara .. Det problemet måste ju lösas någon gång..

Over and Out från en pigg pilot.. Eller kroppen är i alla fall det..inte hjärnan ^^

Inga kommentarer: