tisdag 19 februari 2013

In sickness..


Läste idag på hur jag ska ansöka mitt examensbevis. Där ska jag intyga på heder och samvete att den information jag lämnar är sann, min första tanke var så klart vad händer om jag har varken heder eller samvete.. Då kan jag intyga precis vad som helst och det går inte att bestrida.

Det har varit en del snack den här veckan, från kreationism, vilket jag lämnar okommenterat. Till livet i allmänhet och imorse lämnade två kattastiska människor mig. Det är alltid lika tomt i själen, jag är egentligen inte gjord för ensamhet.
Den tär och äter på mig, den lämnar mig rastlös.
Left on my own så strömmar mitt hjärta ner i allt annat än människorna i min krets, jag tecknar, skriver och tränar.. Kliar på den där klådan av ensamhet som krypit in under huden. Försöker lugna mig själv på alla sätt som går och ändå.. Ändå vet jag att det inte går. Det är den där människan som jag älskar och bryr mig om jag behöver..
Så idag, kliver jag hem från jobbet, feber yr, sjuk och öm i kroppen, sover 4h och sen börjar det klia igen.. Ah vad gör man. Klappar hunden och önskar man var frisk antar jag.

Litet tillägg: In sickness and in health är i grunden en idiotisk formulering, det är skit enkelt att vara där för någon in health..
Varför inte skriva in sickness and no matter how horny you are at another person.. you still will only love me. Even when I'm bloathed from childbirth and hate your guts you still will understand that all I need is a hug. And I'm allways right..
Ja du kyrkan har fått mycket fel, så går det när kvinnor skall tiga..  Då blir det bara fel.

Det här är extrem osammanhängande och det speglar nog mitt liv ganska bra just nu, jag hattar runt som en halt höna som hoppar från isflak efter isflak och önskar att hon var en pingvin som kan simma.. Hönor kan inte simma som ni vet. En dag viker sig benet eller så missar jag isflaket och sen.. Sen får vi se om hönan var en pingvin.




Inga kommentarer: