fredag 13 mars 2009

Fredag med de två C:na i mitt liv...

Fredag och jag kan inte riktigt ta ledigt för det finns saker som måste skrivas. Men dem som känner mig vet att när det börjar hetta till så lägger jag mig i soffan och väntar på att det ska börja lukta bränt innan jag flyttar mig..
Och det är precis det jag har gjort idag.. Så kvällen spenderas med Coupling och Creedence Clearwater Revival, hunden suckar och råttan lyssnar med spända öron. För Creedence verkar hon gilla konstigt nog, och ännu mer om jag skulle sjunga med.

Gjorde en annan störig upptäckt idag, personen i spegeln/kameran är inte den som sitter i mitt huvud..min bild av mitt ansikte stämmer alltså inte ihop. Det är för att jag har börjat komma till det stadie där det börjar synas att du är släkt med din mor så att säga. Jag ser verkligen ut som min mamma, och jag gillar inte det. För visst om min mor är söt osv men det är inte JAG. Nej jag ska köra en liten kris i helgen och får väll inse att jag är släkt med henne på söndag någon gång när det börjar lukta bränt om VFU rapporten..

Dagens stora bedrift! Jag har bakat, helt utan anledning! Senast jag bakade slutade det med att jag tappade ut en hel burk bakpulver i köket och spenderade hela kvällen med att städa.. det var sisådär 4 år sen.

Men sen var jag för snål för att gå och handla godis så det kan ligga i det.
Hm annan notis är att idag insåg jag att allt jag irriterar mig på hos andra gör jag också..men ja vad hjälper det för jag kommer ju aldrig ändra mig och det kommer ingen annan heller. Så jag får fortsätta ta ut mitt dåliga humör (hormoner ojämt blodsocker osv) på små saker och inse att folk kommer aldrig förstå sig på mig... men det är ju deras problem eller hur :D

Inga kommentarer: