fredag 15 maj 2009

F*n...

Jag har straffat ut mig själv, jag var på väg åt rätt håll med mat vikt regelbundenhet osv.. men så kom ledigheten. Under 5 dagar har allt bara förfallit och jag tänker gnälla lite bara för att få det på pränt att jag åkte dit igen..

Så nu börjar vi om, det är svårt när rutinerna försvinner eller görs om för det tar ju bort alla vanor man har haft tidigare.. Igår urartade det totalt somnade in klockan 4 på morgonen vaknade vid 11 idag och skippade frukost. Städade hela lägenheten, skurade hunden mm.. Lunch ramlade in vid 3 och sen dog hela kroppen, hjärnan har varit super slö och imorgon blir det förändring..

För liknande rutin har pågått i 5 dagar nu, de saknade måltiderna har ersatts av saker som glass och choklad. De var liksom vad det tog 5 dagar att förstöra en rutin.. men nu vet jag hur man gör så påt igen bara som man säger eller hur?

Imorgon blir det frukost, jogging tur och sen igång med resten av livet.. har jag bara frukost så kommer resten att lösa sig. Nej självförtroendet gjorde en dipp när jag blev utan saker att göra (jäkla kurs) så nu får man börja ta tag i livet igen.

För visst kan man bli omtyckt även om man är som jag? Som att någon här hade kunnat svara på det.. Men ärligt vad tror man att 10kg ska göra för skillnad, för med eller utan så är det fortfarande jag som är kvar inuti kroppen, det är som kläder du är inte någon annan bara för att du byter kläder även om man kanske kan önska det ibland.

Sen hoppas man ju att man kan bli älskad för sin personlighet hur ytlig världen än är! Frågan är bara vem som lurar vem, lurar jag mig själv eller finns det en sanning i det? Fråga mig när jag fyllt 79 och är rynkig ärrad och gammal..
Jag hoppas att ni får svaret att jag slutade noja över sådana här saker och började leva ett tufft men härligt liv om än lite mullig och uppfyllde de jag ville.
Svarar jag att jag blev en 178cm anorektiker som sen fick slåss med det hela livet, snygg på utsidan men kan inte njuta av mat och livet i skräck över andras åsikter... Tyck då synd om mig och gör inte som jag.. Over and out från en övertrött människa med en skev själv bild..helt rätt för min tid..

Inga kommentarer: