torsdag 14 maj 2009

Ingen föreläsning tjohej =)

Japp jag gjorde en fuling, tog sovmorgon. För när väckarklockan ringde klockan kvart i sex imorse så sa allt bara NEJ: inte en chans att jag går upp så här tidigt för att höra någon citera en hel bok och lägga till sina icke intressanta definitioner av ord som inte är relevanta. För det är det som våra föreläsningar går ut på, han står och rabblar upp boken åt oss vi tittar på hans ack så tråkiga powerpoints och önskar oss någon annanstans..

En normal dag när jag vaknar utvilad och har sovit bra då kan jag gå med på det hela, men inatt har jag inte kunnat sova ordentligt, så trött och irriterad valde jag bort föreläsningen. Fasen universitetslärare borde kunna bättre men dem bryr sig helt enkelt inte.. Och bryr inte han sig varför ska då jag engagera mig? Det blir väll att köpa boken och läsa själv ett par dagar, inte så svårt men antagligen plågsamt.

Just nu växer bara frustrationen och längtan efter ombyte så mycket att det känns som jag kommer explodera, jag vill ha utmaningar och givande planer. Jag vill kunna vara jag ut i fingerspetsarna utan att någon slår ner på det i bittra toner... Men det är officiellt bara 14 dagar kvar innan jag äntligen kan göra andra saker i 2veckor innan jobbet börjar.

Inga kommentarer: