onsdag 13 maj 2009

Skäl att vara motvalls...


Den senaste tiden har haverier och vår ångest stormat runt i min lägenhet i Obbola, haveriet ifråga är min dator och kostade 1500.. Vilket i sin tur leder till att jag skrev en hemtentamen på universitetsbiblioteket. En rekord tenta enligt många om man ser på att det tog 8h för mig att skriva den. Den är dessutom godkänd så den biten är ju tack och lov avslutad...

Ikväll dök en inbjudan upp om att följa med ut på bartömningen på student puben och jag tackade nej, tråkigt nog för jag vill så mycket, men inget matchar för att detta ska vara möjligt. Inga pengar ingen buss hem för att sova på hemmaplan och se till vovven på kvällen och morgonen innan föreläsningen börjar kl8 imorgon. Nu är ju inte föreläsningen det viktiga snarare faktorerna att jag har inga pengar och ingen buss som matchar hem.

Och jag har en sån klåda efter öl och kvalificerat skit snack men det kunde inte komma mer fel..jag ska ju dessutom jobba imorgon...
Nej jag ska tjura och tycka synd om mig, ta hunden, en påse hundgodis och en kamera och ut och fota ikväll. Ett STORT skäl att vara motvalls.

Idag fick jag dessutom bita mig i tungan för att inte trascha en så super svensk mellanmjölks kommentar som dök upp under en gruppövning. Sitter folk och gnäller över att det blir diskussioner och verkar vantrivas när saker hettar till.. Okej vi höll oss inte inom ämnet men det är ju lärarens jobb att hålla ordning inte vi inom gruppen. När till och med läraren inte ens håller sig inom ämnet så varför vara så konflikt rädd?

Nej fler Billing inom diskussioner, låt oss spotta och fräsa och diskutera och sedan vara vänner eller kanske inte.
Get some balls people och skaffa en ryggrad när ni ändå försöker. Ingen kommer straffa er för att ni kliver utanför ramarna i nyktert tillstånd, trust me. Jag skulle bara bli stolta över er och kanske börjar se upp på er...

Varför inte ta och göra saker roligare och blåsa lite liv i övningen med lite häftiga diskussioner när uppgiften ger asmatiska besvär pga de stora damlagret som samlats runt de gulnande pappret.

Så vi Whiskey personer har stora skäl att vara motvalls när normerna trycks ner i halsen på en med bittra kommentarer. Men en vän sa en gång hellre hatad än bortglömd och jag säger JA varför inte?

Men missförstå mig rätt mellanmjölks personer är helt okej men ibland blir det bara PMS av alla dumma kommentarer och feghet som strömmar förbi...

Inga kommentarer: