onsdag 22 april 2009

När ingenting händer...


Mycket udda titel egentligen för det här inlägget, jag har haft det ganska körigt nu och har minst två dagar till med körighet innan det blir en söndag av ledighet. Jobb tillfällena hopar sig på hög och tentan är exakt en vecka borta...Visserligen hemtenta och jag läser sporadiskt och försöker förstå mer än jag försöker trycka in saker jag inte förstår så det känns ganska lugnt. Men det är på andra fronter som inget händer.

För precis som alla andra drabbas jag av vårsjuka och en liten molande känsla i hjärtat, men ingenting händer. Fick en djup analys av en kompis i helgen att jag är hemskt dålig på att ragga och har så dåligt självförtroende att det gjorde han arg... Han verkade mycket besviken på mina resultat under våren, men jag har inte försökt riktigt heller...

Hellre safe then sorry har varit min stil nu under en period, de gånger jag har försökt har jag varit för packad att bry mig, om det har varit anledningen att jag lyckats när jag försökt det låter jag stå obesvarat...

Jag har en sjuk tendens att falla för de icke villiga och glömma alla andra, inte skitstövlar som alla andra brukar gnälla på, nej snarare sådana som precis kommit ur förhållanden och ja leker av sig.. Inte riktigt det jag vill ha kanske, eller ännu värre dem som väntar förhoppningsfullt på den andre partnern. Vem blir då boven i dramat om inte jag. Jag kanske ska börja bryta mönstret, men det får ske efter torsdag nästa vecka, då är tentan klar och jag kan känna mig ganska lugn.

Det är inte att jag vill ha en rest men jag har aldrig skrivit så dåligt att jag varit nära en rest så jag har tappat stinget lite. Men stressen sparkar väll igång på lördag någon gång efter jag har arbetat klart på Barn Nolia...Cigg och kaffe, samt en stor mängd choklad blir strategin. Ska erkänna när jobb och skola hopar sig över mig så hade det varit skönt att ha någon att gnälla till och någon som kunde tycka synd om mig lite mer än vad jag gör...

Nu hänger liksom allt på mig, det finns inget skyddsnät, det måste funka och så är det. Det är utmattande ska ni veta. Over and Out från the soul of skin and bones

Inga kommentarer: