lördag 11 juli 2009

Ah lördag


Härliga lördag, fullt med tankar och lite att göra kanske inte är den bästa kombinationen, så man hittar saker att göra men visst tänker man ändå. Tänker på vad man egentligen vet och vad man inte vet, hur mycket man försöker vara tankeläsare och sätta saker mellan meningar. Men sen kommer man på att det är inte värt det. För jag kan inte läsa tankar och jag kan inte fylla i saker som inte finns i det jag läser.

Sen kommer det hemska steget, du börjar göra samma sak med det jag själv uttrycker, också börjar man undra är det en kvinnlig sak att läsa mellan rader eller gör män det också? Om dem gör det är jag tydlig nog med vad jag tycker och tänker, kommer det fram att jag gillar personen? Eller måste jag vara tydligare?

På ett sätt känns det som jag borde vara tydlig och klar med vad jag tycker men kanske också skrämmande osmidig som att använda en hammare för att öppna ett ägg...
Jag tror ju att män läser mellan raderna, jag har den starka övertygelsen att det är inte bundet till kön. Varför skulle det vara det?
Den som lever får väll se som det så vackert heter.

Inga kommentarer: