fredag 10 februari 2012

Jane; Alexander... falling deeply in love with you..

Underbara Home, en låt som aldrig kan vara för lång.
Så idag när jag och hästen varit ute på en skritt tur på isen med hunden, träffat 3 skotrar och klarat oss förbi dom med bara lite nervösa rörelser så är det här som mer balsam för själen.
-3 grader och en vagel i ögat, det är dagens insamling och en helt unerbar dag med lektioner och planering av vårt klassrum. Det finns inget roligare än att sitta och resonera med mina elever om hur saker ska vara för att fungerar och vem som pratar mest och vem som får arbetsro med vem. Det är så himla motiverande och se att dom vet allt som jag vet och har lika stor insikt över vad som krävs för att lektionerna ska bli bra.

Jag vet inte om alla lärare har den här känslan men jag kan se en framtid för alla mina elever, i varenda en av dem ser jag en blivande vuxen som har förutsättningarna för att på något sätt att klara sig. Man blir hemskt stolt över dom, speciellt när man jobbat på gymnasiet och sett dom som inte klarat sig hela vägen. Jag hoppas verkligen att alla barn jag träffar varje dag klarar livet men det kan hända så otroligt mycket på vägen.

Vem behöver egna när jag lånar andras för 6h varje dag?

Inga kommentarer: