tisdag 4 december 2012

Knastret av morot mellan våra tänder..

Hunden och jag delar på en rå morot..Det finns inget mysigare knaster än när hunden maler ner morötter, själv har jag slut på apelsiner så därför fick det bli en rotfrukt.

Kom på mig själv idag att tänka en gång till när det kommer till ungarnas prestationer på skolan, jag har skrivit omdömen på all utom åk. 6, mina betygsbarn. Dock är deras omdömen formade fast i mitt huvud. Så varför inte dra ner på tempot, sätta fokus på bara teater, utvärderingar, och kreativt skapande ett par veckor?
Igår flöt dagen som ingenting, både jag och barn märkte av att dagen flög förbi. Idag var det motsatsen, barnen var trött, slut och orkade inte mycket mer. Jag var trött, men ville mer, det är en mix gjord för irritation.. Så jag kände mig mer irriterad än andra dagar och det märks ju alltid.
Jag gillar inte att komma hem och känna att det varit mer konflikt än behövt, irritation över små saker. Så why not, nu drar vi om spåret till andra växlar.
Schema finns det och lite kan vi hålla oss inom dess ramar men jag tror.. jag tror det kommer bli roligare än dom tror sista veckorna.
Många har nog redan tagit jullov om man ser över de hålögda trötta små liven.
Hm a horrible scheme starts out here... dom kommer längta tillbaka till skolan när det är dags för lov om jag lyckas ^^^.. Mohaha..

Inga kommentarer: