onsdag 5 december 2012

Vaknar...grow flowers!

Trött men det gör ont.. så otroligt ont i kroppen, kryper ihop av smärtan. Reser mig trött, klockan är halv fem på morgonen, går ner hittar värktabletterna, somnar om..
Väckarklockan ringer, mörkt, vitt och tyst.. idag är det onsdag jag kan sova en extra timme, jag jobbade med omdömena i 3 h igår.
Sätter ihop ett sms vindögd, lite dregel på kinden och smärtfri, skickar till kollegan som svarar Ok.. Somnar om, klockan ringer igen, 8:a. Nu skymtas ett ljus i horistonten och jag måste upp, hör hur hunden sträcker på sig och dagen startar..

Eddie Vedder – Hard Sun

Flingor, mjölk, disk i hela diskhon, finner ingen glädje i att diska så då låter jag bli idag.. Suckar, morgnar är en ritual, en plåga och så otroligt tomma nu. Jag dricker inte ens kaffe, varför skulle jag, -20 grader på väg till jobbet kommer väcka mig ändå..
Lånkalsonger, den vackra Lundhagströjan, skalbyxor, jacka, hunden pinkar och gör morgon rutinen på rekord tid. Hon går bara in och lägger sig.. Och sen är det bara att gå, pudersnön knarrar under mina skor som du hjälpte mig köpa, skoterspåret är hårt, solen stiger över kanten och kylan biter ifrån.

Att gå in via förskolan är alltid en stor glädje, barn i alla åldrar, kramar, glada Hej fröken! Det är en energikick. På skolan sjunger dom luciasånger. Slösurfar runt, kollar in att dagensuppdrag är i ordning..

Eddie Vedder – Society

Rasten ramlar in,  vi talar igenom dagen, vad som varit vad vi tänker om barnen, vilka utvecklingar vi kan ta, hur denna omdömeshysteri är sjuk.. Åtminstonde för oss, vi kan inte arbeta närmare barnen än vi gör..
Sen är jobbet i full gång.
Och timmarna flyger..

Dagens slut
Alltid samma ångest, jag vill inte riktigt gå hem men inser att här får jag inget gjort.
Gå hem till en lägenhet som försöker fylla ut mitt hjärta med en liten svart hund. Som försöker vara mitt liv, men det känns så jäkla tomt.  Tomt, är ordet som sammanfattar mycket nu. Jag vill inte ha helg, jag vill inte att jag ska få ledigt under kvällarna, jag vill jobba tills jag svimmar, och vakna och börja om. Inte tänka på dig hjärtat.

Jobba,  när du tänker för mycket jobbar du för lite.. ekar mina tankar till mig..
Men nu sitter man här, ciggen är slut, dom tog slut igår, godiset smakar illa det var för länge sedan jag åt sötsaker för att jag ska uppskatta dom.. nikotinet fyller ju den delen av dealen.

Jag jobbar, självklart gör jag det, jag vill ju inte vara ledig, omdömeslistan ligger uppe när jag skriver det här  och fylls sakta på. Hunden och jag har tränat, kanske ska jag läsa den andra halvan av Fifty shades of grey, disken ligger orörd i diskhon, den gör mig inte glad diskad så då får den vara.

Men va fan nu får vi väll rycka upp oss, ta oss i skägget och sluta gå runt som en äggsjuk höna, duscha, piffa till oss, njuta av livet lite.. Det blir inte bättre än så här, ganska obvious, så vi får väll göra något bättre utav det..shit happens, time to grow flowers!
Witchcraft – Ghosts House

Inga kommentarer: