onsdag 27 mars 2013

Det började med att jag var ute en kväll...

Det är hur låten Ansiktet – Äckligt börjar..
För att knyta an med mitt förra något pressade smått generande inlägg om kvinnlig kåthet så hoppar vi tillbaka ett steg till innan han får ut henne en kväll.
 Eller flera dagar innan om man är kvinna, låt oss hoppa till förberedelserna.

För den kvinnliga kåtheten byggs upp av en process av tillsnyggande i vissa fall. Om det nu inte spontant blir ett ragg på fjällturen i blåbärsriset 1 vecka från närmaste dusch.
Men i normala fall börjar allt med lite förberedelse och speciellt hårborttagande.
Det innebär ett par steg av gymnastiska övningar i ett badrum framför en spegel, en del ställningar skulle lätt passa i en Olympisk gren. Det blir mumlande, tungspetsutpetande koncentration som inte får avbrytas av annat än kanske ett telefonsamtal med en vän i headset om hur satans svårt det alltid ska vara att känna sig lite sexigare än vanligt.

I slutändan står man blödande, ja för jag har aldrig lyckats med det här momentet utan att dra på mig stridsskador av både större och mindre proportioner, letandes efter barnolja och kanske ett plåster. Beroende på stridsskadornas storlek. Ingen kvinna kan påstå att dom inte äger ett ärr som är självförvållat i ett badrum med en rakhyvel, och då menar jag inte den typen av ärr som uppstår av att man mår extremt dåligt i ett badrum.
Mår man dåligt är det ingen god idé att ta med rakhyveln in i badrummet från början.

Ibland undrar jag ärligt vad problemet med kroppshår är, det växer på kroppen och det är inte ett tecken på sjukdom eller grym vanvård, men ändå ska vi jaga det hår som inte växer på huvudets topp..
Det som växer på huvudet poleras och vårdas, det kostar flera tusenlappar om året för att få det precis som man vill ha det, åtminstone för ett par dagar.

Kanske är det därför vi jagar kroppshåret, vi känner att ett par tusenlappar till om året för kroppshåret är mer än våra sinnen kan klara av..
Personligen stör jag mig inte på andras kroppshår, speciellt inte mäns..
Men jag har mina ärr efter ett antal strider och kommer antagligen skapa ett par till under mitt liv bara för att förhöja livsstandarden lite till.
To show myself that I care..



Inga kommentarer: