torsdag 20 juni 2013

10 år sen!

Vem hade kunnat tro att man är där man är idag, 10 år efter att jag kom in på älskade Plönninge..
Som liten sextonåring, fullt beredd på att åka hemifrån och packa ihop hela livet och bara fara från den lilla byn i skogen. Bosätta sig på internat med dom andra en kort resa utanför Halmstad, bara 90 mil hemifrån.

Jag flyttade in på Skog, vi var minst 25 som delade kök, vardagsrum och allmänt stök. Vattenkrig, duschkrig och disk i hela köket med grön päls. Killen i frysboxen och skon i micron är fortfarande rätt klara minnen, precis som dagen man kommer hem och det är fil i HELA korridoren, verkligen hela! Gud vad det luktade jävligt trots städning.

Eller kvällen vi rumlat hem från stora Harplinge och somnat i soffan, skolan var utrustad med Securitas vakter för att minska ner den allmäna fyllan, blir väckt av en ficklampa och skrammlet av nycklar.. Nickar lite till vad nu han än sa, troligtvis något vitsigt om hur man mådde, och lindar in sig ett varv till i täcket och somnar om.. 

Och egentligen blev saker inte bättre när man blev äldre, ettan var ett ganska lugnt år i gymnasiet, tvåan blev en början på en rätt stabil relation och det tog väll tonen av det värsta, trean lossnade det mesta..
 Mycket dumheter men gud så jäkla roligt man hade ibland.. Och alla tog vi oss igenom gymnasiet..

Jag tror aldrig att jag hade varit den jag är idag utan att ha bott på internat med alla andra dårar.

Men varför jag skriver om det här är för att vi träffas med jämna mellanrum, i vintras var en underbar dam upp till mig! Jag brukar stanna förbi på vägen hem från mina resor söderöver hos alla olika människor, och ikväll kommer en helt magiskt underbar dam hit till mig!

Två år sen sist vi sågs men tid spelar verkligen ingen roll för oss, vi har umgåtts nästan varje dag i 3 år så 2 års uppehåll är väll en piss i havet ;). Vi plockar upp där vi var förr, och fortsätter framåt.
Det är vad vänner är, vänner som finns trots tid och förändringar.
Jag blir lite facinerad av hur saker bara kan fortsätta oavsett hur lång tid det var sist vi sågs.
Men Glad Midsommar på er där ute!

Inga kommentarer: