torsdag 12 november 2009

Uppsats skrivandet fortsätter...

"Den profana kulturens Gud" ja så heter en av stolpskottsböckerna jag försöker läsa för att få en lämplig bakgrund till tidigare forskning. För dem som undrar så skall jag göra en studie på svenska kyrkans betydelse i glesbygdsmänniskors liv och hur denna har ändrats över generationer. . Så det lät väll enkelt...no no hel fel. För vart börjar man när alla studier jag hittar sen tidigare har gått åt andra hållet, alltså studerat vad diakoner kan göra för samhället och vilken roll dem skall ta. Men jag är ärligt mer intresserad i människorna som lever i församlingen och vilken betydelse anser dem att kyrkan har för deras liv.

Sen vågar jag inte sparka igång det här för långt utan att ha pratat med Herr S som min handledare heter. För om jag är helt fel ute så kanske man inte ska ha gjort halva jobbet som sen måste slängas.. Men jag vill ju komma igång typ nu!.. nej letar och läser istället.

Den 25 bär det hemmåt igen, hem till riktigta norrland och hoppas att jag kan rota efter personer som vill bli intervjuade.. den 25 är förövrigt 1 MÅNAD innan jul :D. Vem kan missa det. Och hur stressad blir jag när man inser att jag snart måste vara klar..

Inga kommentarer: