onsdag 5 maj 2010

You've got mail

Vi sitter och tittar på denna underbara romantiska komedi, jag och salza, inte för första gången och jag saknar den tiden när filmer kunde göras så här vackra men ändå roliga. Salza saknar mest en skål med nötter och chips.
Tom Hanks säger något mycket tänkvärt " You've got mail, how powerful aren't those words". Och en som numera har hamnar i nätdejtandets djup kan bara hålla med.

Varje gång du loggar in så finns det en liten pirrande fråga i huvudet, har någon, gärna någon speciell, skickat något tillbaka. Och den pirrande känslan kan dyka eller förstärkas med den lilla blinkande loggande, 1 meddelande... eller avsaknaden av den..
Jag är en passionerad människa som älskar att göra saker "ordentligt". Många mail, mycket kontakt och mycket tydligt visat intresse, jag vill veta mycket och har mycket att berätta. Men det är inte alla som delar mitt synsätt..
Ibland blir jag lite frustrerad och vill sätta ner foten och be folk fara och flyga, varför skulle jag vilja lägga ner del av min tid och mitt intresse om du inte är beredd på detsamma? Men så har jag kanske blivit lite äldre och inser att varför ska jag lägga tid på att bry mig om att bli frustrerad från första början? Den tiden kan någon annan få..

Så ibland finner jag mig skrivandes ett irriterat mail, för att sen sudda ut det irriterade mailet och stänga ner datorn. Den tiden behöver inte någon som inte visar intresse få, så försvinner människor bort ur mitt sorteringssystem i nätdejtingens djup.
Dom flesta ner i högen duger inte och ibland någon enstaka ner i högen för dom som gör saker ordentligt..
Så antingen gör man något ordentligt eller så gör man det inte alls..
Det är tråkigt när det blir så mycket rensande bland människor, det är ju faktiskt verkliga personer bakom varje mail och inte en maskin.
Så ni där ute som precis som jag letar kärleken, gör det ordentligt. Sitt inte och fundera, det finns två högar, ja eller nej, ett ja betyder arbete och intresse för att kanske och i slutändan finna den själs vän vi tror existera.

Inga kommentarer: