söndag 9 maj 2010

Långa nätter

Mm dom långa nätterna infaller här också, men de var länge sedan. Med långa nätter innebär tider av samtal och prat om livet, livet som det varit och livet som det kommer se ut. Oro, tankar, funderingar jag är en person som har en hjärna med ett eget liv och ett hjärta med ett eget liv. När de två möts så får de antingen mig att reagera starkt eller så bråkar de om vilket beslut som var rätt.. och dom bråken föder en oro inom mig. En oro som gnager i benmärgen och behöver sättas på pränt i form av musik, dikter eller som idag ett blogg inlägg.

När man ställer stora frågor och ställer sig vid skiljevägar vill jag redan veta vad svaret är, jag vill kunna se vart vägen leder innan jag väljer. När jag inte ser vart vägen lutar hän så undrar jag, oroar jag mig men jag tar klivet.
För jag kan inte stå still, inget har ännu fått mig att sitta ner och säga att skiljevägen räcker för mig. En dag kanske jag kan göra de och de ska bli skönt. Skönt att se andra passera in på andra vägar letande, orolig och funderande. Att veta att jag inte behöver välja och kan stå där jag är. Men i djupet av mitt filosofiska hjärta så funderar jag om det ögonblicket inte innebär döden.

Ett liv utan vägskäl är de verkligen ett liv.. vi har vägskäl varje dag, om än små men de existerar. Ja Hur ska de gå? Den ständiga frågan

Inga kommentarer: